Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2008

Τοπία - Κουρδιστάν

Χωριό, 2000 λάδι, 73 X 59 εκ.

Σε αυτήν την ενότητα της ζωγραφικής μου δούλεψα ένα τόπο που έχει επιφορτιστεί με πολλούς μύθους και συμβολισμούς. Από τις περιοχές που ο Έλληνας ιστορικός Ξενοφών για πρώτη φορά συναντήθηκε με τους Καρδούχους μέχρι τις πηγές του Ευφράτη και Τίγρη ποταμού και τα όρη Αραράτ. Μια περιοχή που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού, ιδιαίτερα στην πρώτη εγκατάσταση των ανθρώπων και στην απαρχή της γεωργίας πριν χιλιάδες χρόνια.

Τοπίο, 2000, λάδι, 50χ70 εκ.


Είναι μια επαφή, μάλλον μια "επιστροφή" εξ αποστάσεως, πολλές φορές μέσα από τις μνήμες των παιδικών και νεανικών μου χρόνων, σε έναν τόπο όπου γεννήθηκα και μεγάλωσα μέχρι τα είκοσι μου χρόνια και έπειτα βίαια ξεριζώθηκα.

Κάστρο του Wan 1, 2000, λάδι, 70x100 εκ.

Οι μεγάλες δυνάμεις της εποχής των αρχών του 20ου αιώνα σε συνεργασία με ντόπια κράτη, στο βωμό του κέρδους και των συμφερόντων τους, έπαιξαν το παιχνίδι τους πάνω στο Κουρδιστάν όπως άλλωστε και αλλού. Από τότε σε παγκόσμιο επίπεδο πολλά άλλαξαν και πολλά ειπώθηκαν, αλλά η κατάσταση στην περιοχή παρέμεινε σχεδόν ίδια. Η καταστροφή και κατεδάφιση χιλιάδων χωριών από την Τουρκία και το Ιράκ, η φύτευση εκατομμυρίων ναρκών στην ύπαιθρο και η βίαια μετακίνηση του πληθυσμού μετέτρεψαν τον τόπο σε παγίδα και εφιάλτη για τους Κούρδους. Αυτά είναι γεγονότα που μεσολάβησαν από τότε που έφυγα από εκεί.

Αρχαίο τοπίο, 1995, σινική μελάνι, 20χ30 εκ.


Η προδοσία των αρχών της ελευθερίας, της δικαιοσύνης και της αυτοδιάθεσης των λαών από τα ισχυρά και μη ισχυρά κράτη της γης, η πολιτική των δύο μέτρων και δύο σταθμών, εφαρμόστηκε κατακόρυφα στο Κουρδιστάν. Εγώ, ως ένας ζωγράφος με κουρδική καταγωγή, μέσα από τη δουλειά μου προσέγγισα σε αυτό το θέμα, σε ένα τοπίο που αλλάζει, που καταστρέφεται και χάνεται.
Serhad

Απο την έκθεση ζωγραφικής στο Περιστύλιο Αριστοτέλειου Κινηματοθέατρο, Οκτώβριος του 2002, Δήμος Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: